Nadace Vodafone E-learning Digitální Odysea
- Realizace projektu: 2023 –2024
- URL: https://odysea.nadacevodafone.cz
Ve stále více digitálním světě hrozí, že senioři zůstanou pozadu kvůli nedostatečné digitální gramotnosti. Nadace Vodafone nás oslovila s představou možného vývoje e-learning platformy Digitální Odysea, která by umožnila seniorům tuto propast překlenout a vybavit je základními dovednostmi pro zapojení do moderní digitální společnosti.
Cíle projektu
Vyvinout on-line vzdělávací platformu, která umožní seniorům s naplněním následujících cílů.
Digitální inkluze
Digitální propast je naléhavým problémem, neboť mnoho seniorů se cítí vyloučeno z výhod a vymožeností digitálního věku. Nadace Vodafone si uvědomila potřebu zpřístupnit seniorům nástroj, který umožní tuto propast překlenout.
Posílení nezávislosti
Moderní život je stále více závislý na digitálních technologiích. S tím, jak se zdravotní péče, komunikace a informační zdroje přesouvají na internet, potřebují senioři dovednosti, jak se v digitálním prostředí orientovat, aby zůstali ve spojení a informovaní. E-learning Digitální Odysea by měl být výukovou platformou, která pomůže seniorům osvětlit, jak žít nezávisle, ať už jde o přístup ke službám elektronické veřejné správy, nakupování on-line nebo komunikaci s přáteli a rodinou prostřednictvím sociálních médií.
Realizované řešení
Na základě definovaných cílů byla vyvinuta online e-learningová platforma s následujícími klíčovými vlatsnostmi.
Jednoduchost a přehlednost
Uživatelské rozhraní je zjednodušeno, aby se maximalizovala jeho přehlednost. To vyžadovalo volbu velikosti písma, umístění tlačítek a barevných schémat, která byla snadno rozlišitelná.
Komplexní školení
Průchod e-learningem Digitální Odysea je navržen navržen tak, aby vyhovoval různým úrovním zkušeností seniorů a různým stupňům jejich znalostí technologií. Obsah je plně responzivní s preferencí zobrazení na desktopu, což usnadňuje výuku v rámci navazujících kurzů v účebnách za přítomnosti lektorů.
Výukové návody krok za krokem
Platforma obsahuje výukové programy, které jsou rozděleny do několika samostatných lekcí, které se zabývají například základy používání počítače, chytrého telefonu, bezpečností na internetu, e-mailem a sociálními médii.
Sledování pokroku
Uživatelé mohou přehledně sledovat vlastní pokrok při průchodu kurzy. Sledování pokroku v e-learningu Digitální Odysea umožňuje stanovit si cíle a pracovat vlastním tempem. Aplikace je navržena tak, aby si senioři nemuseli svou práci průběžně ukládat, ukládá se automaticky.
Ochrana osobních údajů
Pro přihlášení do e-learningu generujeme jedinečné přihlašovací kódy. Tyto kódy si uživatel může nechat zaslat e-mailem, telefonicky nebo pouze zobrazit či zapsat, pokud nechce sdílet své osobní kontakty. Ale i v případě, že nám uživatel tyto informace poskytne, tak je aplikace nikam neukládá. Byla vyvinuta administrace na míru pro správu obsahu e-learningových lekcí. Souhlas se soubory cookies se používá pouze pro analytické a statistické účely.
Lokalizace
Protože větší část e-learningových lekcí vychází ze zahraniční verze, tak jsou jednotlivé lekce výrazně obsahově upravené a přizpůsobené českým reáliím.
Naplnění cílů
Podařilo se naplnit hlavní cíl v poskytnutí on-line vzdělávací platformy pro seniory. Nadace Vodafone nyní poskytuje i interaktivní e-learningové kurzy, na kterých spolupracuje s organizací Moudrá sovička z.s., . E-learnigová platforma ukazuje možnosti plnohodnotného a bezpečného používání moderních technologií. On-line platformu navíc může využívat k samostudiu kdokoli, primárně je určena pro seniory. Dobře slouží i jako návod a osnova pro ty, kteří chtějí digitálně vzdělávat své blízké. Na vzdělávací kurzy s Moudrou Sovičkou se mohou přihlásit lidé starší 65 let.
Chcete s námi spolupracovat?
Další reference
Moje O2 Family - Redesign Samoobsluhy
Klient se rozhodl modernizovat svoji samoobsluhu nejen vizuálně, ale také z pohledu performance. Rychlost odezvy pro uživatele pro něj byla na prvním místě.
Letiště - rezervační systém pro školení
Vyhráli jsem tendr na rezervaci a evidenci účastníků školení personálu a dodavatelských subjektů Letiště Praha. Klient měl tentokrát hodně přesnou představu ohledně svých požadavků a cílů.
Vodafone - eShop
Vodafone Czech Republic se rozhodl řešit svůj e-shop nezávisle na skupinovém řešení a hledal partnera pro custom vývoj tohoto řešení.