User Experience a testování

User experience, UX, uživatelský prožitek – často skloňované výrazy, které zahrnují širokou škálu pohledů na web od marketingu po technické zpracování. Ale v centru je vždy spokojený uživatel.

Naším cílem je tvořit stránky uživatelsky přívětivé, kde se návštěvníci bez problémů orientují a najdou, co potřebují. Proto je důležitou součástí tvorby uživatelské testování. Jedná se o významnou, ale obecně přehlíženou součást procesu, jejímž cílem je zjistit, jak navrhované stránky vyhovují uživatelům, jak jimi procházejí a jak chápou prezentované informace.

Výhody uživatelského testování

  • poskytuje okamžité výsledky, na jejichž základě lze rychle upravit navržené rozložení prvků nebo strukturu webu
  • pomáhá objasnit, proč je na testovaném webu nízká míra konverze a návštěvníci ho opouštějí krátce poté, co na něj vstoupili
  • úspora za Search Engine Marketing - není třeba lákat stále nové uživatele na neotestovaný web se špatnou konverzí; otestované stránky jsou odladěné dle potřeb uživatelů, s vyšší pravděpodobností jejich opakované návštěvy
  • pomáhá identifikovat zásadní problémy v informační architektuře – je dobré vědět, že uživatelé mají potíže s nalezením klíčové oblasti nebo prvku na webu. Testování poskytuje nezbytný důkaz pro vykonání potřebných změn.
  • odhaluje místa, která mohou být interně považována za bezproblémová a optimálně navržená

Sdílejte na síti:

Napište nám

Zaujali jsme Vás? Neváhejte nás kontaktovat, rádi se Vám ozveme zpět. Pište na e-mail info@mediafactory.cz nebo využijte kontaktní formulář.